torsdag, oktober 23

ett ord för dig

jag är så trött på att vara här
vill vara högst på toppen av den höga kullen
som vi ser i mörkret, för här finns ju inget ljus

du verkar tro du presterar bättre fastän jag
är
så mycket starkare än du.
för mig är du en tröst för gråtna ögon du är min
fallskärm när jag faller om natten

du sover som ett barn och jag saknar att kunna sova så

du är äger mitt blod och du är slagsmålet jag aldrig kan vinna

och jag känner mig bara så jävla tom ibland


nu ser jag ut genom fönstret. jag gråter

det har jag gjort hela dagen och det ska jag göra
utan uppehåll faller tårarna, som en påminnelse att allt faller

jag faller

du faller

vi faller

men inte tillsammans













det vara mina ord för idag nu kryper jag ner i min

säng, godnatt gott folk

Inga kommentarer: